Op 22 oktober lanceerde de FNV de cowboy-kaart met het oog op het rapport van de taskforce Roemer dat eind oktober uitkomt. Die kaart ging naar alle leden van de tweede kamer.
De ellende en uitbuiting die we zoveel zien in de huisvesting van arbeidsmigranten kan namelijk alleen opgelost worden door een scheiding van bed&baan. Niet door een paar cowboys aan te pakken. De diverse verdienmodellen die uitzendbureaus en hun opdrachtgevers gebruiken veroorzaken de problemen en maken zo eigenlijk van alle uitzendbazen cowboys. Nadat wij de tweede kamerleden hadden geïnformeerd vlogen de dreigementen (in legale vorm) ons om de oren. Anderen gedroegen zich wat minder cowboy en voelden zich gewoon teleurgesteld.
Omdat het campagneteam de komende tijd haar werk wil blijven doen (praten met en luisteren naar arbeidsmigranten) hebben we de kaart weer leeg gemaakt. Maar die hoed stond ze wel belachelijk goed zeg!
Ons punt is gemaakt : HET ZIJN ALLEMAAL COWBOYS.
En we gaan door!